Tips om in het sportritme te blijven

Dit herken je vast wel: ben je eindelijk net zo lekker aan het sporten, komt tóch na een tijdje steeds vaker dat gevoel dat je geen zin meer hebt of dat je gaat zoeken naar smoesjes om niet te gaan. Uiteindelijk ga je niet meer zo vaak als dat je zou willen en ben je compleet uit je sportritme. Dit is natuurlijk erg zonde van al je harde werk! Maar hoe pak je dit nu weer op? In dit artikel geven wij je een aantal tips, waardoor je in het sportritme blijft!

Maak een schema

Het maken van een schema werkt onwijs goed als je in het sportritme wil blijven. Als je het eenmaal zwart op wit hebt staan, is het namelijk veel moeilijker om smoesjes te verzinnen om er onderuit te komen. Hiernaast kun je in een schema heel je leven plannen, dus ook werk en je sociale bezigheden. Zo weet je zeker dat je tijd hebt om te sporten en krijg je niet het gevoel dat je met iets anders bezig had moeten zijn, omdat je alles netjes heb gepland.

Kies een leuke sportschool
Een leuke sportschool is een goede motivatie om vaker te gaan sporten. Kijk daarom eens bij jou in de buurt of er een leuke sportschool te vinden is. Google bijvoorbeeld eens op de gezelligste sportschool van Den Haag of vraag eens rond in je omgeving of mensen nog een goede sportschool weten.

Beloon jezelf

Jezelf belonen na een goede work-out is essentieel om het sportritme vol te houden. Hiermee bedoelen we natuurlijk niet dat je na het sporten meteen door de MacDrive moet rijden, maar denk eens aan je persoonlijke verzorging. Neem na een work-out bijvoorbeeld een lekker bad of pamper je huid onder de douche met scrub. Natuurlijk kun je jezelf ook belonen in de vorm van een lekker filmavondje.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *